Bună dimineața…sau nu…de fapt, e bună, Doamne, ajuta că e aşa!

Uite cum realizăm cât de fragilă este viața noastră, te încarci cu o frică teribilă şi simți că eşti responsabil să faci ceva instantaneu, pentru că nu îți este frică pentru tine, ci pentru cei dragi ție. Nu ştii dacă trebuie să îți iei copiii in brațe, deşi primul impuls şi gest acesta este, ori să cauți soluții reale de protecție. Te simți unicul om care le poate salva viața şi te rogi la Dumnezeu să nu li se întâmple nimic, fiindcă viața ta oricum nu înseamnă nimic fară viața lor.

Mi-e rău şi acum, ca o prelungire a răului instantaneu produs imediat după cutremur. Mă gândesc la ce sentimente zguduitoare, la propriu şi la figurat, s-au putut infiltra prin toți porii mei şi îmi dau lacrimile.

Trezită brusc dintr-un somn adânc, nedormita fiind cu o noapte şi-o zi înainte, primul meu gest a fost să îi strâng pe copii alături, unul de celălalt ca eu să îi pot cuprinde în brațe, să îi ascund în sufletul meu, tremurândă, înfricoşată de-a dreptul. Am strigat la soț, căci mă simțeam atât de singură, atât de neputincioasă…Cum să procedez, cum să reacționez mai bine? Cum? Creierul meu părea inapt să gândească, mă simțeam paralizată în simțiri, dar atât de dornică să fac ceva util.

Huruitul pământului, a lucrurilor care se zgâlțâiau şi cadeau rând pe rând, amplifica frica, făcând imposibilă o altă modalitate de reacție. Zăngănitul lustrei de sticlă făcea să îmi strâng copiii şi mai tare la piept, până la încetarea mişcării seismice.

Rămăsesem cu groaza de a nu reîncepe, cu un copil mai mare care nu realizase nimic, fiind într-un somn profund şi cu unul mai mic care îmi dăduse alarma, cu puțin înainte, prin agitație şi plâns. Când totul se liniştise şi răul trupesc se instalase, căci cel al sufletului se mai liniştise, am realizat ca şi eu sunt un copil neajutorat şi…mi-am sunat mama.

Sper că sunteți cu toții bine!

Lasă un răspuns

