Tăcerea.
M-a întrebat cineva de ce scriu mereu despre ea.
I-am răspuns franc, cred că am şi zâmbit,
Tăcerea pentru mine este, poate,
balanța care mă pune la cântărit,
liniștea aceea pe care o are oricine
înainte de a se sui pe cântar.
Se așteaptă rezultatele, nu?

Mă pot balansa firesc după 30,
fără să îmi mai fac griji dacă e mult sau puțin.
Mă joc, ba chiar, de pe un picior pe altul, cu mare interes,
se poate să fac şi abstracție de la cifra electrică.

„Cred că te supără ceva.”,
mi-a spus foarte convinsă.
Ba deloc, i-am răspuns. E atâta bucurie în sufletul meu,
cum pot să mă plâng fără a-l  supăra pe Dumnezeu?
Sunt aici şi vorbesc cu tine despre asta.
Îți pare că sunt dărâmată sau
că îmi lipsește ceva?
Nu!
Doar trăiesc diferit fiecare moment al fericirii mele,
privesc cu mare drag o floare fără parfum,
mă simt bine în albul pereților mei…
în liniştea care răsună în tavan,
deşi copiii se joacă gălăgios.

Mă regăsesc printre picăturile de ploaie,
prin zgomot şi aglomerație…
în tramvai sau mergând la plimbare
şi, totuşi, mă regăsesc în tăcere
departe de tumult sau de orice răutate aievea.

Mă înconjoară ce am crezut perfect pentru mine
şi doar stând în tăcere pot savura gloria.

Cum mișcă aerul prin porii vieții,
cum scrie un creion cerat pe foaia albă sau
cum sforăie pisica pe calorifer…
Auzi?

(Mâncarea e gata,
copiii dorm, iar eu mă simt ca în  basmul citit de mama.)

Ce liniște mă cuprinde
pe pieptul iubitului meu pat,
în timp ce vântul…
vântul se aude după perdea.
Stă să asculte de somnul nostru.
Geamul oprește nebunia
să intre în casă,
iar la uşă am zăvorât așteptarea.

*
Dimineața, sorb, liniştită, rutina amară.
Îmi place să o mai îndulcesc la cafea.
În ea este toată tăcerea care mă inspiră peste zi.

Pașii grăbiți mai rezolvă din treburi,
respirația mă conectează la viitor şi
seara
mă aud pe mine cum râd de plăcere…

Tăcerea mea iubită,
dansez cu tine
la cei mai frumoși ani.
Râd, da, râd şi
scriu despre tine. 

2 gânduri despre “Tăcerea de care vorbesc

Lasă un răspuns

