​Fericire de Crăciun!!!
– concursul Literaturitate.ro 2016 încheiat

Multumiri organizatorilor, concurenţilor, premianţilor!

Premiul REVISTEI „LITERADURA” l-am primit eu. Sunt onorată. 😊

 

Chihlimbar
 

Autor: Elena-Andreea Maftei

 

 

Mă tulbură lumea aceasta –

mare de gânduri vălurite

într-un miez de toamnă.

Am născut pentru a treia oară…

 

cu fiecare poem citit,

o întrebare nerostită,

cu fiecare fotografie nouă,

o retorică cu mine-însămi.

 

În ochi licărind Universul,

mă prind şi eu, cu toată ființa,

în pânza emoțiilor unor suflete

nepereche.

 

*

În față, linia orizontului

se curbează în tăcere –

Prin fumul altor idei, e greu

să se mai poată vedea dreaptă.

 

Alături, un munte vulcanic

(cu buze de vise arse)

mocnește inerent,

mimând un  surâs deșănțat:

 

-Cine ești tu?

 

*

Un păun cu coada rotită

perindă prin mine.

Își face loc cu aripile prin stomac,

căutând un grăunte de admirație –

 

când un timp al memoriei

mă aruncă, la întâmplare,

ca pe o pană din coada sa, brodând

nestemate la răsărit de lună.

 

Cu ce scop? mă-ntreb…apoi,

iau pana şi o înmoi în călimara cu înțelesuri,

să las un bilet-pecete pe sufletul de porțelan.

E destul.

 

O lume de gheață

mi-a cristalizat sufletul

încolțit în venele calde,

transfigurând din roşu, idei albe.

 

M-a radiografiat…

ca dintr-un început. Durerea,

prinsă între stern şi torace,

se aude surd.

 

Printre fâșiile irizate,

sub prezența hegemonică

a creierului atotstăpânitor,

se așteaptă magul luminii.

 

Doar ficatul

îşi mai aruncă spoiala

pe obrajii de marmură.

 

*

Lumea aceasta atât de…

atât de…

 

Mi-e groază că mă va înghiți

ca pe o prada ușoară –

colți ieșiți din irisul portocaliu

devorându-mă de sus în jos…

 

Devorând,

deşi se aude oboseala în mâini,

curmând, în neant,

carnea din litere.

 

Scuipă, când şi când,

veninul fierii, în fibra cărnii mele

care sângerează

întrebări fără de răspuns.

 

O las! O las să-mi macine nervii,

circumvoluțiunile îngălbenite de teamă

lăcrimând în cădere,

noian.

 

Drumul facerii e lung.

Aștept să mă separe şi de mine-însămi

precum foile vremii de Vreme,

gândind că nu am cum să mă împotrivesc,

 

mă vor scutura şi de oase

prin cine știe ce uitare

închisă în sertare aglomerate,

până când mă vor arde de tot.

 

*

Rug falnic, focul Monștrilor Sacri

 

spulberă cenușa cunoaşterii

peste coperțile editate,

răsfoite de câteva ori,

cu sfințenie.

 

Cum să încep primii pași?

Tremur stând drept! şi nu mă las…

 

De mă veți lăsa,

voi naşte sub adâncimi

de Măiastră Pădure de jar,

Chihlimbar.

4 gânduri despre “Chihlimbar

Lasă un răspuns

